2021/2022 01.08.2021  -  31.07.2022
Vejledning

Dans/Rytme Piger (7 – 9 år) (Piger)

 

Dans/rytme 7-9 år er et hold for alle i alderen 7-9 år, der er klar på at have det sjovt, samtidig med at man er klar på at udvikle sig inden for rytmiske gymnastik og dans.

 
Til træningerne kommer du til, at stifte bekendtskab med forskellige elementer indenfor rytmisk gymnastik og dans.
 
På holdet er der plads til alle, lige meget om du aldrig har gået til gymnastik før eller har gjort det hele dit liv.
 
Vi kommer også til at have fokus på det sociale fællesskab og skabe et trygt sted for alle at være, hvor der som sagt er plads til alle.
 
Vi glæder os meget til, at se en masse friske danseglade gymnaster:) 


 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans/Rytme piger (10+ år) (Piger)

Dans/Rytme 10+ er et hold for piger, der er klar på at lave rytmisk gymnastik, danse og give den max gas til en masse musik.

Igennem hele sæsonen vil holdet byde på en masse dansestilarter blandt andet hiphop, house og mange andre.
 
Der vil der dels være fokus på, at pigerne udvikler sig på rytme- og dansesiden, dels på det sociale og fællesskabet. Det er vigtigt der er plads til alle! Dette vil der blive fokuseret på igennem dans.
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® Kids (Unge)

Jumping Fitness® Kids er et hold for børn/unge i alderen 8-15 år, som godt kan lide at hoppe på trampolin, få sved på panden, lytte til en masse god musik og få smil på læben.

Jumping Fitness® Kids træner forskellige serier, balance, motorik og koordination.

Samtidig med at du får en god kondition er det SJOVT.

 
Husk indendørssko.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Junior holdet (13-17 år) (Unge)

Om du er begynder eller øvet spiller ingen rolle. Alle er velkomne.

Holdet har både en danse/rytmeside og en springside.
Alle gymnaster er sammen den første time (kl. 19-20) og går derefter hver til sit og træner.

Vi forventer, at du møder motiveret op til hver træning og opvisning. Det gør vi.

Dans/rytme:

Joanna & Sille vil igen stå i spidsen for danse/rytmesiden i den kommende sæson.

Vi har selv dyrket dans på eliteplan og føler derfor, at vi kan lære fra os af vores danseerfaring. I sæsonen vil vi komme ind på forskellige dansestilarter herunder, ballet, moderne dans, rytme, spring over gulv, dans, hiphop, house, dancehall og en masse grundtræning. På danse/rytmesiden vil der derudover også indgå lidt styrketræning, da det har stor betydning for udførelsen af de forskellige stilarter.

Til timerne er det vigtigt, at være danse-/rytmelysten samt motiveret for at lære, da det dermed gør vores timer sammen endnu sjovere.

Spring:

Som springer vil du komme til at springe i (og på) lange baner samtidig med, at du bliver instrueret i teknikken og fysikken bag springene. Du vil også stifte bekendtskab med mindre rytmiske serier.

Musikken er omdrejningspunktet for vores opvisninger og vil derfor også være en stor del af træningen, hvor vi bl. a. øver os i at tælle og gå i takt.

Håndstand og let styrketræning vil være en del af hver træning, da dette er vigtigt for at kunne bære sin egen vægt på hænderne, som næsten alle banespring kræver. Vi opfordrer derfor til let styrketræning dagligt.

Der vil være stort fokus på skruer og dobbeltrotationer i både trampolin og på bane, samt kombinationsspring på banen såsom indgangs-salto og afslutningsspring.

Alle bliver undervist individuelt ud fra det niveau man er nået til.

Vigtigst af alt er, at vi skal have det sjovt. Det er det gymnastik handler om.

Vi ses.

Joanna, Sille, Mikkel, Sune, Lars & Stefan.


 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Effekt mix (M/K) (Voks.)

EFFEKT er træning der har til formål at gøre kroppen mere funktionel, skabe større kropsbevidsthed, skabe mentalt fokus, afstresse og gøre kroppen flottere, stærkere og sundere, for at få den til at fungere optimalt i hverdagen.

Vi får trænet hele kroppen i løbet af timen og bruger enkelte redskaber som bolde, foam-ruller og elastikker, for at træningen skal være udfordrende og varieret.
 
EFFEKT er en træning for alle, vi får trænet de dybereliggende muskler, som er musklerne helt inde omkring leddene og de yderliggende muskler, dem som kan ses.
 
Øvelserne vi laver kan gradueres efter niveau, så om man er nybegynder eller øvet, ung eller gammel, kan man sagtens følge med.
 
Træningssystemet EFFEKT er udviklet af Birgitte Nymann. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Styrke (M/K) (Voks.)

Holdet er for alle m/k i alle aldre (16 år +).

Vi styrker og holder kroppens muskler ved lige fra top til tå, med ekstra fokus på core, baller, lår og arme.
Vores redskaber er bl.a. håndvægte og bolde samt kroppens egen styrke/modstand.
 
Husk at tage en flaske vand med 😊
 
Kom og vær med ⭐️ Stay Strong

Tilmeld/Læs mere - (1)

Cirkeltræning (m/k) (Voks.)

Cirkeltræning er en træningsform, der består af 10-15 forskellige øvelser som trænes i intervaller og med små pauser. Vi kører øvelserne igennem op til 3 gange pr. træning.

Holdet er for dig som kan lide - sammen med andre - at bruge hele kroppen og samtidig have det sjovt.

Vi arbejder os igennem øvelser med skiftende fokus på kondition og styrke. Vi skruer langsomt op for intervallerne i træningen og ned for pauserne.

Holdet er for alle aldre (16+) og niveauer, da alle træner ud fra eget niveau.

Vi er et nyt trænerpar som har ambitioner om at træning, sved og smil skal gå hånd i hånd.

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® Øvede (Voks)

Jumping Fitness® er en relativ ny træningsform på små trampoliner, hvor alle kroppens muskler kommer i spil, og der er høj kalorieforbrænding til god musik.

På holdet for ”øvede” går vi hurtigt frem, det vil være træning med høj puls, så her anbefales det, at du har en god grundform.

Jumping er et helt unikt og effektivt træningssystem!

Her træner vi bl.a. balance, motorik, hjerte, koordination og muskulatur - giver super kondition!

Jumping Fitness® er en meget belastningsvenlig sportsgren, hvis du f. eks døjer med svage ankler og knæ, kan Jumping Fitness® være lige noget for dig. Trampolinen gør belastningen i leddene mindre. Derudover er det en god motionsform, hvis du vil have strammet dit bækken op f. eks efter en fødsel.

Forventninger/mål med holdet:

Glæd jer til en trænings form fuld af tempo, puls og høj energi. En helt ny måde at træne på, hvor du ikke er begrænset af noget, men hvor du tager udgangspunkt i det niveau, som du er på. Mit mål er, at du har det sjovt og får maksimalt ud af din træning.
Husk indendørssko!

Jeg glæder mig til at se dig til Jumping.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® Begynder (Voks)

Søger du en træningsform, hvor der er garanti for sved på panden og et smil på læben, så er Jumping Fitness "Begynder" måske noget for dig.

Kom og vær med til Jumping Fitness - en sjov og anderledes motionsform. Vi garanterer nogle svedige timer med hop på trampolinerne, kombineret med styrketræning af bl.a. coremuskulatur, lår og arme.

Der er plads til både dig som er nybegynder og dig som har lidt erfaring med Jumping Fitness. Alle kan være med uanset kondition og vi holder pauser undervejs.

Det er en skånsom sport for ankler, knæ og ryg og alle kan være med uanset kondition.

Husk at medbringe indendørs sko, vandflaske og evt. håndklæde til at fjerne det værste sved fra panden.

 

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Styrke, kondition og kropsbev. (Voks.)

Styrke, kondition og kropsbevidsthed. 

Er du kommet i "senior-alderen" og har du lyst til at holde kroppen i gang?
Så er dette hold helt sikkert noget for dig. 

Jeg vil til hver træningsgang sørge for, at pulsen kommer op og at hele kroppen bliver arbejdet igennem med styrke -og afspændende øvelser.
 
Jeg bruger musik til opvarmningen.
 
For mig er det vigtigt at deltagerne lærer at bruge deres krop på den mest hensigtsmæssige måde og at alle får øvelser de kan bruge i hverdagen for at forbedre livskvaliteten.


 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (m/k) (Voks.)

Yoga handler om harmoni og om, at få kroppen tilbage til sin naturlige tilstand.  De forskellige øvelser, også kaldet asanas, udfordrer balance, styrke, smidighed og koncentration og du arbejder med svage sider i din krop. 

Yogatimen bygger på traditioner inden for Hatha Yoga.

I Hatha Yoga kombinerer vi de styrkende øvelser med lange stræk og blide bevægelser. Vi har opmærksomheden på et bevidst nærvær og åndedræt i alle stillingerne.

Du bliver ført igennem en lang række basis og videregående øvelser, og derudover får du viden om åndedrættets betydning og meditation og afspænding.

Fordele:

Du forbedrer din balance, smidighed og styrke.

Du øger fleksibiliteten i dine led og åbner for blokeringer.

Du forbedrer din kropsbevidsthed og koncentration, ved at kontrollere dit åndedræt bedre. Modsat pulstræning går dit stress-niveau ned, og du føler dig roligere og afslappet efter en træning.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba (M/K) (Voks.)
Zumba er for alle der gerne vil bevæge sig til lækker musik i en energifuld atmosfære og med et smil på læberne. Trinene er varierede men simple, så alle kan være med.

Instruktøren siger ikke så meget i selve timen – det er mening at du skal lytte til musikken kigge på instruktøren og få dansen helt ind under huden til de latinamerikanske rytmer.

Zumba trænes med høj puls og få pauser, begge noget der gør træningen sjov, intens og frem for alt effektiv og en god konditionstræning.

Det er umuligt at være sur og nedtrykt, når man danser Zumba.

Zumba er for alle!
 
Det bliver i et tempo så alle kan være med, under hensyntagen til dem med evt. skader.
 
Forventninger/mål med holdet:
En sjov varieret træning, hvor alle kan deltage. Det skal være sjovt og ikke nødvendigvis perfekt. Kom med godt humør og vær med til de latin-amerikanske rytmer.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring drenge/piger 7-9 år (Unge)

Er du 7-9 år og har du lyst til at springe på livet løs?

Vil du have en sjov time i hallen - springe en hel masse, og frem for alt have det sjovt?

Så er dette hold lige noget for dig.

Har du gået til gymnastik i vinter eller er du helt ny gymnast - det betyder intet - alle er velkomne. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring drenge/piger 10-13 (unge)
Er du ca. 10-13 år og interesseret i at gå til springgymnastik her i foråret, så er du dette hold lige noget for dig.
Uanset om du er ny eller tidligere gymnast, pige eller dreng, så er du meget velkommen.
Vi skal lave opvarmning, styrke, øve teknik, springe og ikke mindst hygge os og have det sjovt.

Alle kan være med, uanset hvilket niveau man er på – der bliver udfordringer for alle.


Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring drenge/piger 5-6 år (unge)

Er du 5-6 år og har du lyst til at springe på livet løs?

Har du gået til gymnastik i vinter eller er du helt ny gymnast - det betyder intet - alle er velkomne.

Vi skal lege, hoppe, springe og ha'' det super sjovt.

Tilmeld/Læs mere - (1)