2022/2023 24.07.2022  -  31.07.2023
Vejledning

Far Mor Barn (0-3 år) (BH)

Far-mor-barn-holdet, er for børn i alderen 0-3 år ifølge med en forælder (eller en bedsteforælder).

Træningen tilrettelægges med leg og sjov, som udvikler og styrker børnenes motorik.

Efter navneopråb synger vi en goddagsang.
Derefter leger vi eller bevæger os til musik, inden vi sætter redskabsbane op i fællesskab.
Til slut synger vi vores farvelsang og spiser rosiner.

Der vil være gentagelser for børnenes skyld, så de bliver trygge ved tingene og få mod på selv at færdes i salen. Det kræver dog støtte fra de voksne, da børnene gør som os.

Både børn og voksne skal derfor have tøj på som de kan bevæge sig i og helst bare tæer eller gymnastiksko.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Familieholdet (1-6 år) (BH)

Holdet er for jer som vil gå til gymnastik sammen, voksne og børn (1-6 år).

Mit mål er først og fremmest at skabe bevægeglæde det skal være sjovt at gå til gymnastik, og sjovt at bruge kroppen.

Der må råbes, pjattes og improviseres, og jeg gør mit bedste for at gribe jeres ideer og favoritter, og inkorporere det i sæsonen.

Vi leger med og uden redskaber og får dermed udfordret motorikken samt skabt en masse succesoplevelser.

Det er ikke kun børnene der skal være med, de voksne skal også forvente, at få lidt sved på panden. 

Både voksne og børn forventes at møde gymnastiktøj/tøj til at røre sig i. Vi træner så vidt muligt i bare fødder og eller i bløde, skridsikre gymnastiksko.
Tilmeld/Læs mere - (1)

De Seje Sild (Piger 5-6 år) (Piger)
De Seje Sild er holdet er for piger i alderen 5-6 år.

Vi skal lave små rytmiske serier, springe på redskaber, fræse afsted til god musik, hoppe, stå på hovedet, stå på hænder, lege og have det sjovt.

Vi laver øvelser der træner styrken og basisøvelser til indøvning af spring.

Holdet er for dem som aldrig tidligere har gået til gymnastik, og for dem som har gået til gymnastik i flere år.

Vi glæder os til at se dig. 

Vi træner i bare tæer eller gymnastiksko.

Husk drikkedunk  

Tilmeld/Læs mere - (1)

Solstrålerne (Piger 3-4 år) (Piger)

Solstrålerne er et hold for piger på 3-4 år.

På holdet skal vi udforske hvordan vi kan bevæge os, danse, springe og lege.

Vi skal også lære hvordan de forskellige redskaber skal bruges.

Forventningerne til holdet er, vi skal udvikle motorikken og lære en masse af grundøvelserne i dans, leg og bevægelse, som pigerne kan bruge fremadrettet.

Vi træner i bare tæer eller gymnastiksko/strømper med skridsikker sål. 

Vi glæder os til at have det sjovt og til at danse og lege med jer  

Tilmeld/Læs mere - (1)

De friske springtøser (7-9 år) (Piger)

På ”De Friske Springtøser” bliver der fart over feltet.

Det bliver en sæson med både leg, styrketræning og ikke mindst fokus på masser af springtræning.

Vi vil bruge små serier som opvarmningssekvenser og sætte et opvisningsprogram sammen i løbet af året.

Både nye og "gamle" gymnaster er velkomne.
Vi skal træne, hygge og have det SJOVT.

Holdet deltager i Forårsopvisningen i Kalundborg og ved lokalopvisningen i Jyderup.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans/Rytme Piger (7 – 9 år) (Piger)

Dans/rytme 7-9 år er for dig, der elsker at lave rytmisk gymnastik og danse.

På holdet er der plads til alle, om du før har gået til gymnastik eller aldrig har prøvet det.

Hvis du elsker at lære en masse nyt, bevæge dig til god musik og samtidig have det sjovt, er Dans/Rytme holdet lige noget for dig.

Jeg glæder mig til at se jer 


 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Junior Mix (10-12 år) (Unge)
Er du en springglad pige eller dreng på 10-12 år, så er dette hold lige noget for dig.

Vi skal have det sjovt og springe en hel masse. Vi skal træne styrke, teknik og muskelspænding, så det bliver muligt at lære flere seje spring - og så skal vi selvfølgelig springe.
Der vil også være tid til små seriesekvenser, så vi står med et sammensat opvisningsprogram til forårets opvisninger.

Vi lægger vægt på seriøse træninger, men gymnastik skal være SJOVT, så det er der også plads til.
Holdet er for alle gymnaster, uanset om du er nybegynder eller allerede erfaren gymnast – alle vil blive udfordret på det niveau de starter på.
Eneste krav er, at du har lyst til at deltage aktivt i træningerne – hvis du er heldig, får du også af og til en ”hjemmeopgave” i form af ekstra træningsøvelser med hjem
😊

Det bliver superhårdt – MEN det bliver også SUPERSJOVT.

Vi arbejder på at afholde nogle ekstratræninger i et par weekender, hvor der vil være tid til sjov, hygge og programsammensætninger inden opvisningerne.

Vi tager også igen i år på weekendtur (12. - 13. november) sammen med Juniorholdet. 

Derudover deltager holdet i DGI’s forårsopvisning i Kalundborg og Lokalopvisningen i Jyderup.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Dans/Rytme piger (10+ år) (Piger)

Dans/Rytme 10+ er et hold for piger, der er klar på at lave rytmisk gymnastik, danse og give den max gas til en masse fed musik. Det som dette hold kan byde på, er rytmisk gymnastik og en masse forskellige danse-stilarter.

På holdet vil der både være fokus på, at pigerne udvikler sig rytmisk og dansemæssigt og på det sociale plan. Det er vigtigt at der er plads til alle og at alle føler sig som end del af fællesskabet.

Holdet deltager i forårsopvisningen i Kalundborg samt ved lokalopvisningen i Jyderup Hallen.

Vi glæder os til at se en masse friske piger  

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Drengefræs (3-5 år) (Dren )
På dette hold, vil vi gennem leg og sjove øvelser udvikle grovmotorikken og introducere både redskaber og nogle af de helt lette grundspring, som skal følge drengene gennem hele deres gymnastikkarriere.

Holdet er for drenge på 3-5 år.
 
Der vil være fart over feltet under træningen og selvom vi også skal øve os i, at stå lidt i kø og vente på at det bliver vores tur - er det IKKE der vi vil tilbringe ret meget tid 
 
Frem for alt skal vi røre os og have det sjovt, for det er det gymnastik handler om.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Drengetons (6-9 år) (Dreng)
Vi starter hver træning med opvarmning, herunder styrketræning og smidighedsøvelser.

Herefter går vi i gang med de mere grundlæggende øvelser, ruller, møller og ting der opbygger vores grundspring, på bl.a. trampolin og airtrack.

Vi øver de basale spring (og ser hvor det kan føre os hen) og vil også øve en lille rytmisk serie.

Kan du nå at lære salto, kraftspring og andre seje spring? Ja da - vi er i hvert tilfælde klar til at hjælpe dig godt på vej.

Det bliver træninger med meget energi og fart på!

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® Kids (Unge)

Jumping Fitness® Kids er et hold for børn/unge i alderen 8-15 år, som godt kan lide at hoppe på trampolin til god musik, få sved på panden, få smil på læben og få en god kondition.

Vi øver serier til musikken - styrketræner og laver lege på trampolinerne, hvor der er fokus på balance og kondition.

Husk indendørssko.

Jeg glæder mig til at se dig  

 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Junior holdet (13-17 år) (Unge)

"Jyderup Juniorhold" er gymnastik, sjov og fællesskab for alle piger og drenge i alderen 13-17 år.
Om du er helt ny i gymnastikkens verden eller om du har været gymnast siden du lærte at gå, spiller ingen rolle - alle kan være med.

Holdet er delt i to kategorier. Den ene er for dig som er vild med dans/rytme og den anden er for dig som er vild med spring og luft under vingerne.

Uanset om du er til dans/rytme eller spring, vil musik og rytmiske serier være en del af opvisningsprogrammet og dermed også hver træning.

Hele holdet er samlet den første time af træningen, hvorefter dans/rytme og spring går hver for sig og nørder med sit.

Der vil denne sæson være flere sociale tur, med og uden overnatning.  Disse ture opfordrer vi stærkt til at alle deltager på, da det styrker sammenholdet enormt.
Vi har en lille forældregruppe som gør disse ture mulige, med planlægning og indtjening af penge. Det forventes at alle deltager i de arrangementer som bidrager til Juniorholdets økonomi.

Det er vores mål med alt hvad vi gør med holdet, at det skal være sjovt.. For det er det som gymnastik handler om.

Sæt allerede nu X i kalenderen ved 12.-13. november, hvor vi igen i år skal på weekendtur til en efterskole.

En god blanding af både nye og kendte ansigter styrer tropperne i år, og det bliver helt sikkert sjovt.

Vi glæder os alle til at se Jer  

Der optages kun gymnaster der senest den 31.12.2022 er fyldt 13 år.

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Effekt (M/K) (Voks.)

EFFEKT er et træningsprogram, der består af muskeltræningsøvelser der udføres langsomt, kontrolleret.
Det skaber større kropsbevidsthed og gør kroppen stærkere, så den kan fungere optimalt i en stresset hverdag.

Igennem træningstimen opnår vi at få hele kroppen styrket, og få skabt mentalt fokus overskud.

I træningen bruger vi redskaber såsom små og store bolde, elastikker og form-rollere.

Effekt er for alle uanset alder og fysisk formåen. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Styrke (M/K) (Voks.)

Holdet er for alle m/k fra 16 år..

Vi træner styrke og holder kroppens muskler ved lige fra top til tå, med ekstra fokus på core, baller, lår og arme.
Vores redskaber er bl.a. håndvægte og bolde samt kroppens egen styrke/modstand.
 
Husk at tage en flaske vand med 😊
 
Kom og vær med ⭐️ Stay Strong

Tilmeld/Læs mere - (1)

Cirkeltræning (m/k) (Voks.)

Cirkeltræning er en træningsform, der består af 10-15 forskellige øvelser som trænes i intervaller og med små pauser. Vi kører øvelserne igennem op til 3 gange pr. træning.

Holdet er for dig som kan lide - sammen med andre - at bruge hele kroppen og samtidig have det sjovt.

Vi arbejder os igennem øvelser med skiftende fokus på kondition og styrke. Vi skruer langsomt op for intervallerne i træningen og ned for pauserne.

Holdet er for alle aldre og niveauer, da alle træner ud fra eget niveau.

Vi er et trænerpar som har ambitioner om at træning, sved og smil skal gå hånd i hånd 

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Sofaholdet (M) (Voks.)

En times motion sammen med en flok mænd i alle aldre, også for dig der aldrig har gået til gymnastik før.

I løbet af den time, som træningen varer, får du rørt alle muskelgrupper til god musik.

Du får styrket dine muskler og øget din smidighed, samtidig med, at du får lidt sved på panden, så konditionen også får et nøk i den rigtige retning.

Træningen afsluttes som vanligt med, at de tømte væskedepoter fyldes op, mens verdenssituationen vendes. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates (M/K) (Voks.)

Pilates er en træningsform, som opbygger muskler "indefra og ud" på en kontrolleret måde.

Med Pilates træner du både de store og de små muskler, og det giver lange, stærke og smidige muskler og sunde led.

Pilates er rigtig godt for din generelle styrke og kropsholdning, og derfor er det også godt for dig, som skal komme dig efter en skade. Samtidig virker Pilates forebyggende på nye skader.

Pilates er også mindfullness-træning, da du træner dit værvær og din tilstedeværelse.
Du vil opdage, at du slipper tankerne fra din travle hverdag, da øvelserne og din krop kræver at du er 100% til stede i øjeblikket.

Øvelsesrepertoiret er enormt og på mange niveauer - du vil aldrig kede dig.

Gulvøvelserne udføres i mine timer som udgangspunkt uden redskaber, men vi benytter også småredskaber som bolde, elastikker og foam-rollers, i det omfang vi som hold ønsker det.

Du behøver ikke have nogen forudsætninger for at træne Pilates. Alle uanset alder, fysik og køn kan have gavn af træningen.

Træningen foregår i behageligt træningstøj, som du kan bevæge dig i. Der bruges ikke sko, men har du det bedst med, så kan du godt træne i indendørssko.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Aerobic mix og Bodytoning (M/K (Voks)

Her blander vi flere typer af aerobic: high, low, dance, bodytoning og nogle gange step, til en seriøs time med pulstræning, fedtforbrænding og opstramning.
 
Dette er noget for dig, som motiveres af, at træne til god musik i en holdsal fyldt med fantastisk energi.
 
Her er fokus på puls, sjove og lette koreografier og timen afsluttes med bodytoning, hvor vi opstrammer mave, baller og lår (her gøres brug af elastikker, bolde og håndvægte).
 
Timen bygges op af klassiske aerobictrin og bevægelser med et twist af dance, her er partystemning og god musik blandet fra flere årtier.
Du får sved på panden og smil på læben.
 
Holdet henvender sig til alle!
Det er lette koreografier med grundig opbygning og flere gentagelser.
 
Husk vand og indendørssko.

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® Øvede (Voks)

Jumping Fitness® er en nyere træningsform på små trampoliner, hvor alle kroppens muskler kommer i spil, og der er høj kalorieforbrænding til god musik.

På holdet for ”øvede” går vi hurtigt frem, det vil være træning med høj puls, så her anbefales det, at du har en god grundform.

Jumping er et helt unikt og effektivt træningssystem!

Her træner vi bl.a. balance, motorik, hjerte, koordination og muskulatur - giver super kondition!

Jumping Fitness® er en meget belastningsvenlig sportsgren, hvis du f. eks døjer med svage ankler og knæ, kan Jumping Fitness® være lige noget for dig. Trampolinen gør belastningen i leddene mindre. Derudover er det en god motionsform, hvis du vil have strammet dit bækken op f. eks efter en fødsel.

Forventninger/mål med holdet:

Glæd jer til en trænings form fuld af tempo, puls og høj energi. En helt ny måde at træne på, hvor du ikke er begrænset af noget, men hvor du tager udgangspunkt i det niveau, som du er på. Mit mål er, at du har det sjovt og får maksimalt ud af din træning.

Husk indendørssko!

Tilmeld/Læs mere - (1)

SMART træning (M/K) (Voks)

SMART Training er træning af hjernen via fysiske øvelser.

Lær at udfordre og stimulere din hukommelse og koncentration, samtidig med at du træner koordination, balance og motorik.

Når man kommer lidt "op i årene" oplever de fleste, at energien bliver mindre og man bliver dårligere til at huske og koncentrere sig.

Sådan behøver det ikke at være, og SMART træning kan være en stor hjælp.

Øvelserne er ikke fysisk hårde, men hjernen kommer på hårdt arbejde.
Formålet med SMART Training er, at udfordre hjernen og udnytte dens potentiale. 

Målgruppe : voksne der er selvhjulpne og mobiliserede uden hjælpemidler.

Du kommer bare i tøj du kan røre dig i. Af hensyn til gulvet skal du have sko på til indendørs brug, men det er også ok at være med på bare fødder eller strømpefødder. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® Begynder (Voks)


NB! Opstart af dette hold er udsat 3 uger, så 1. træning bliver den 28. september.


Søger du en træningsform, hvor der er garanti for sved på panden og et smil på læben, så er Jumping Fitness "Begynder" måske noget for dig.

Kom og vær med til Jumping Fitness - en sjov og anderledes motionsform. Vi garanterer nogle svedige timer med hop på trampolinerne, kombineret med styrketræning af bl.a. coremuskulatur, lår og arme.

Der er plads til både dig som er nybegynder og dig som har lidt erfaring med Jumping Fitness. Alle kan være med uanset kondition og vi holder pauser undervejs.

Det er en skånsom sport for ankler, knæ og ryg og alle kan være med uanset kondition.

Husk at medbringe indendørs sko, vandflaske og evt. håndklæde til at fjerne det værste sved fra panden.

 

 

Tilmeld/Læs mere - (0)

Ballroom Fitness (Voks.)

Ballroom Fitness er for alle der kan lide at danse.

Undervisningen tager udgangspunkt i de "traditionelle" standard- og latindanse vi kender fra "Vild med dans", men vi danser alene og uden partner.

Udoverdansen, lægges også lidt momenter fra fitness træning ind, så der skulle være garenti for sved på panden, styrke og toning af kroppen. Samt meget gerne smil på læben 

Undervisningen bygges langsomt op, så alle kan være med. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Styrke, kondition og kropsbev. (Voks.)

Styrke, kondition, kropsbevidsthed og afspænding

På holdet træner vi styrke med forskellige redskaber håndvægte, elastikker og øvelser med egen kropsvægt.

Kondition : Vi får pulsen op ved let løb, forflytninger m.m. til musik

Vi slutter hver gang med forskellige afspændingsøvelser som fremmer kropsbevidstheden.

Alle er velkomne - jeg tager hensyn til den enkeltes formåen. 

Hvis der er lyst til at træne udendørs når vejret tillader det - kan vi snakke om det.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (m/k) (Voks.)

Yoga handler om harmoni og om, at få kroppen tilbage til sin naturlige tilstand. 

De forskellige øvelser - også kaldet asanas - udfordrer balance, styrke, smidighed og koncentration og du arbejder med svage sider i din krop. 

Yogatimen bygger på traditioner inden for Hatha Yoga. I Hatha Yoga kombinerer vi de styrkende øvelser med lange stræk og blide bevægelser. Vi har opmærksomheden på et bevidst nærvær og åndedræt i alle stillingerne.

Du bliver ført igennem en lang række basis og videregående øvelser, og derudover får du viden om åndedrættets betydning og meditation og afspænding.

Fordele:

Du forbedrer din balance, smidighed og styrke.

Du øger fleksibiliteten i dine led og åbner for blokeringer.

Du forbedrer din kropsbevidsthed og koncentration, ved at kontrollere dit åndedræt bedre. Modsat pulstræning går dit stress-niveau ned, og du føler dig roligere og afslappet efter en træning.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Zumba (M/K) (Voks.)
Zumba er for alle der gerne vil bevæge sig til god musik, gode rytmer, i en energifuld atmosfære og med et smil på læberne.

Trinene er varierede men simple, så alle kan være med uanset alder, køn og eventuelle skader.
(Man gør det man kan, så længe man gør det med et smil på læberne )

Instruktøren siger ikke så meget i selve timen – det er mening at du skal lytte til musikken kigge på instruktøren og få dansen helt ind under huden til de latinamerikanske rytmer.

Zumba trænes med høj puls og få pauser, begge noget der gør træningen sjov, intens og frem for alt effektiv og en god konditionstræning.

Det er umuligt at være sur og nedtrykt, når man danser Zumba.

Tilmeld/Læs mere - (0)

De Friske Motionister (M/K) (Sen.)

En times god træning, hvor vi bruger kroppens funktioner. Vi træner blandt andet balance, koordination, puls og styrke gennem øvelser og leg.

Alle kan være med, bare du medbringer det gode humør og viljen til at bevæge dig.

En gang om måneden er der en kop kaffe efter træning.

Vel mødt til en ny sæson med bevægelse for dit helbred og hjerne.

Tilmeld/Læs mere - (1)
Hold i dag

Instagram