2018/2019 01.08.2018  -  31.07.2019
Vejledning

Junior holdet (13-16 år) (Unge)

Holdbeskrivelse:

Her er holdet for dig som er mellem 13 og 16 år. Om du er begynder eller øvet spiller ingen rolle. Alle er velkomne.

Holdet har både en rytme og en springside.

Vi starter forårssæsonen med udgangspunkt i vintersæsonen, og bruger samme opvisningsprogram til opvisningen på Fælleden i Holbæk den 16. juni. Men også nye gymnaster er velkomne.
 
Både rytme og springere er sammen første time, hvorefter rytmerne på på førstesal. Her vil der blive danset og trænet vores opvisnings-serier samt grundserier og grundteknikker. 
 
Som springer vil du  komme til at springe i (og på) lange baner samtidig med at du bliver instrueret i teknikken og fysikken bag springene. Men du vil også stifte bekendtskab med mindre rytmiske serier.
 
Musikken er omdrejningspunktet omkring vores opvisninger og vil derfor også være en stor del af træningen, hvor vi b.la øver os i at tælle og gå i takt.
 
Kan man ikke bære sin egen vægt på hænderne, vil man være udfordret med næsten alle spring på banen. Derfor vil håndstand og let styrketræning være en del af hver træning
 
Der vil være stort fokus på skruer og dobbeltrotationer i både trampolin og på bane, samt kombinationsspring på banen såsom indgangs-salto og afslutningsspring.
 
Vi ses.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Effekt mix (M/K) (Voks.)

Holdbeskrivelse: 

Effekt er træning for dig der ønsker at træne funktionelt og opnå en endnu bedre kropsholdning. Effekt er holdningskorrigerende muskeltræning, hvor øvelserne udføres kontrolleret og alle øvelser kan tilpasses den enkelte deltager. Træningen er sjov, afvekslende og vil bestemt give dig ømme muskler og sved på panden.

Gennem Effekt kan man nedsætte risikoen for overbelastnings- og slidskader, samtidig vil dagligdagens bevægelser blive mindre belastende, du vil få mere overskud og større kropsbevisthed.

Størstedelen af øvelserne er baseret på stabilitet og balance, samtidig er træningen krydret med anderledes plankeøvelser, en masse squat og andre udfordrende øvelser.

Øvelserne i Effekt foregår stående, liggende og siddende, vi skal bruge bolde, både store og små, elastikker og lave øvelser med foamroller.

Træning handler om at gøre kroppen klar til de belastninger den skal udsættes for. I dag sidder mange ned i 8 timer om dagen og derfor gælder det om at vælge en træningsform der fremmer din styrke og udholdenhed.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Kangoo Jumps (M/K) (Voks.)
Holdbeskrivelse:

Kangoo Jump er til dig som ønsker en stærkt motiverende, ikke-koreograferet, interval træning på sjov måde. Træningen udfordrer hele kroppen, hver øvelse fokuserer på stabilitet der sikrer en afbalanceret træning der forbedrer din styrke.

Kangoo Jumps er en sikker og anderledes motionsform hvor du hopper dig igennem en træningstime med specielle sko på. Det er en fysisk træning der er langt mere skånsom ved leddene end andre træningsformer.

Kangoo Springer er en slags trampolin sko opfundet af en canadisk læge, Gregory Lektham, som en hjælp til genoptræning efter sportsskader, med det formål at mindske indvirkning på leddene i forbindelse med jogging.

Hvis ikke du selv har Kangoo støvler kan du  låne dem af instruktøren (f''ørst til mølle). Det er vigtigt at huske et par knæstrømper til timen.
 
Forventninger/mål med holdet:

At deltagerne har lyst til at deltage i en træning fyldt med tempo, god motion og til frisk musik.

 
 
Bemærk - dette er et ''kanin'' hold, da det er en ny-uddannet instruktør. Derfor er kontingentet også ret lavt :-) 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pilates (M/K) (Voks.)

Holdbeskrivelse:

Pilates er en effektiv og samtidig skånsom træningsform, der lærer dig at benytte din krop på en sund måde. Pilates fokuserer på at optimere træningen af musklerne omkring rygsøjlen. Øvelserne fokuserer på stabilitet, styrke, udholdenhed og fleksibilitet, således at kroppen kan arbejde ubesværet og hensigtmæssigt.

Øvelserne udføres i et roligt tempo, og åndedrættet benyttes til at aktivere muskler og slippe spændinger.

Resultatet af en reglmæssig pilatestræning er en forbedret holdning, færre spændinger og smerter, bedre vejrtrækning (godt til dem som løber) samt øget styrke og smidighed. Sidst men ikke mindst giver træningen en stadig større kropsbevisthed som gerne skulle integreres i hverdagens brug af kroppen. Som udgangspunkt arbejdes der med kroppens egen vægt men der kan indgå redskaber som flexbånd, redondobolde, foamrollers mm.

Husk vand og håndklæde til træning.

Sko er ikke en nødvendighed.


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

TRX styrketræning (m/k) (Voks)

Holdbeskrivelse:  

Med TRX styrketræning bliver du udfordret på din styrke, balance, stabilitet og core.

Du får trænet hele kroppen, på en effektiv og skånsom måde, og intensiteten/sværhedsgraden kan let gradueres alt efter niveau. En træningsform der hurtig giver mærkbare resultater.

Derudover er der et legende element i træningen, da selesystemet er ”levende” og responderende, så du skal også være klar til at grine og ha’ det sjovt.

Forudsætningen for at deltage Lyst til at styrketræne på en ny og udfordrende måde.

Vi vil bruge tid på grundøvelser, teknik og opbygning af styrke. Dvs alle kan deltage.

Medbring træningssko

 

Undervisere: Betina Slott & Inga Filbert

Hvad er TRX: (Total body Reistance EXercise)

I selesystemet TRX, bruger man sin kropsvægt til at træne styrke, smidighed, balance og kondition. De justérbare seler er lavet af meget slidstærkt materiale med greb for enden. Grebene kan bruges på forskellige måder. Du kan holde om dem eller køre enten vrist eller hæl ind i løkkerne, der hænger under grebene, hvilket giver forskellige udgangsstillinger og dermed et utal af muligheder for forskellige øvelser.
Alle øvelser foregår med din egen kropsvægt som eneste belastning. Ved at indstille, hvor højt remmene hænger, samt hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til ”at veje mere”, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende.

Link til video med eksempler på TRX-øvelser: https://www.youtube.com/watch?v=JmUxmAQoNqo

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness® (m/k) forår (voks)

Holdbeskrivelse:

Jumping Fitness® er en ny træningsform på små trampoliner, hvor alle kroppens muskler kommer i spil, og der er høj kalorieforbrænding til god musik.

Dette hold er for øvede, vi går hurtigt frem, det vil være træning med høj puls, så her anbefales det, at du har en god grundform.

Jumping er et helt unikt og effektivt træningssystem! Her træner vi bl.a. balance, motorik, hjerte, koordination og muskulatur - giver super kondition!

Jumping® Fitness er en meget belastningsvenlig sportsgren, hvis du f. eks døjer med svage ankler og knæ, kan Jumping® Fitness være lige noget for dig. Trampolinen gør belastningen i leddene mindre.

Derudover er Jumping® Fitness en god motionsform, hvis du vil have strammet dit bækken op f. eks efter en fødsel

Forventninger/mål med holdet:

Glæd dig til en trænings form, hvor alle kan være med. En helt ny måde at træne på, hvor du ikke er begrænset af noget, men hvor du tager udgangspunkt i det niveau, som du er på.

Mit mål er, at du har det sjovt og får maksimalt ud af din træning. Husk indendørssko!

Jeg glæder mig til at se dig til Jumping

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring drenge/piger 7-9 år (Unge)
Er du ca. 7-9 år og interesseret i at gå til springgymnastik her i foråret, så er du dette hold lige noget for dig.
Uanset om du er ny eller tidligere gymnast, pige eller dreng, så er du meget velkommen.
Vi skal lave opvarmning, styrke, øve teknik, springe og ikke mindst hygge os og have det sjovt.

Alle kan være med, uanset hvilket niveau man er på – der bliver udfordringer for alle.



Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba (M/K) (Voks)
Holdbeskrivelse:

Zumba er for alle der gerne vil bevæge sig til lækker musik i en energifuld atmosfære og med et smil på læberne. Trinene er varierede men simple, så alle kan være med.

Instruktøren siger ikke så meget i selve timen – det er mening at du skal lytte til musikken kigge på instruktøren og få dansen helt ind under huden til de latinamerikanske rytmer.

Zumba trænes med høj puls og få pauser, begge noget der gør træningen sjov, intens og frem for alt effektiv og en god konditionstræning.

Det er umuligt at være sur og nedtrykt, når man danser Zumba. Zumba er for alle!

Det bliver i et tempo så alle kan være med, under hensyntagen til dem med evt. skader.
 
Forventninger/mål med holdet:
En sjov varieret træning, hvor alle kan deltage. Det skal være sjovt og ikke nødvendigvis perfekt.
Kom med godt humør og vær med til de latin-amerikanske rytmer og tidens toner.
 
Første træning: mandag d. 10. april kl. 17.00-18.00 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring drenge/piger 10-12 (unge)
Er du ca. 10-12 år og interesseret i at gå til springgymnastik her i foråret, så er du dette hold lige noget for dig.
Uanset om du er ny eller tidligere gymnast, pige eller dreng, så er du meget velkommen.
Vi skal lave opvarmning, styrke, øve teknik, springe og ikke mindst hygge os og have det sjovt.

Alle kan være med, uanset hvilket niveau man er på – der bliver udfordringer for alle.


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix Spring drenge/piger 5-6 år (unge)
Kom og vær med på holdet for piger og drenge i alderen 5-6 år.
Vi skal lege og lave gymnastik på redskaber til god musik.
Frem for alt skal vi have det sjovt, for det er det gymnastik handler om.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)